Marked for Musikk er Norges største visningsarena for konserter rettet mot barn og unge som finner sted i Bodø, og der deltok Vinterfestuka for å knytte kontakter og finne konserter og arrangementer til vårt barneprogram. Med vår økte satsning mot de yngre ønsker vi å utvikle og styrke stiftelsens arbeid rettet mot barn og unge. Målet er å sikre at kommende generasjoner får en dypere forståelse og glede av Vinterfestuka, og at historien vår formidles på en måte som er tilpasset deres behov og interesser.
Christina som er prosjektleder for vår barnesatsning sier:
«Å delta på Marked for Musikk var en svært inspirerende opplevelse. Vi fikk se flere produksjoner av høy kvalitet, som virkelig viste hvor bredt og mangfoldig musikktilbudet for barn og unge kan være. Det ga oss verdifulle ideer og inspirasjon til å videreutvikle barneprogrammet under Vinterfestuka, både med tanke på innhold og formidling.
I tillegg er Marked for Musikk en unik møteplass for bransjen. Det var en flott arena for å knytte bånd med andre arrangører og aktører som jobber med kultur for barn og unge. Dette skaper muligheter for fremtidig samarbeid og kompetanseutveksling, noe som er avgjørende for å sikre et stadig bedre tilbud for vårt unge publikum»